Vaga de jutges

Els jutges (tercer Poder de l’Estat) anuncien una vaga per al 18 de Febrer


Senyoria,
el dia que faci vaga
em comptarà el dia hàbil
per a computar el termini,
o bé no cal que em preocupi
perquè serà dia inhàbil ?

Senyoria,
el dia que faci vaga
tancarà el despatx amb clau,
farà fora el personal
i anirà amb una pancarta
cridant com un carcamal
amb texans i niqui blau ?

I què dirà la pancarta,
Senyoria ?:
Som un poder maltractat
que s’ha ben encabritat
contra el Govern de l’Estat ?

Perdoni, Sa Senyoria,
hi ha una cosa que em tortura
(és que tinc la closca dura):
per què gosa dir-ne vaga
d’aquesta gran collonada
que no és més que un brut muntatge
per fer-li trampa a la llei
i carregar-se el Govern ?

Amb la vènia, Senyoria:
després de la passejada
administrarà justícia,
com si res, altra vegada,
o esperaré amb paciència
que dicti la providència
per tornar a posar demanda ?

No es preocupi, Senyoria:
faci el que faci vostè,
els advocats cada dia
continuarem suplicant
(respectuosos , diligents)
que tregui d’una vegada
(si més no, de tant en tant)
Sentències que té pendents.

No s’enfadi, Senyoria,
però vostè és inamovible,
intocable, infal.lible,
poderós, imprescriptible,
i pretén ser irresponsable.
Senyoria, no s’encengui:
com vol que la gent entengui
que vagi a cremar el Govern
si vostè és incombustible ?

Perdoni, Sa Senyoria:
com es pot deixar en suspens
la justícia, que és del poble
(perquè ho proclama la llei,
i en nom del Rei s’administra),
sense caure en l’art sinistre
de fotre’s de Rei i poble ?

He acabat, Senyoria.
No es sulfuri, no m’expulsi…
Ja me’n vaig, em trec la toga
gastada de paciència…
Que li aprofiti la vaga,
però suplico que no duri
ni creï jurisprudència.

C.A.

Comentaris

Anònim ha dit…
felicitats per l´encert en la forma i en el fons.

Entrades populars d'aquest blog

Del "vot de la teva vida"a l’abstenció

De vegades els anys

Xavier Trias, indignat